30 de gener de 2020 a les 19:00

Consells i trucs per estrenar bé el 2020

TRUCS PER A COMENÇAR L'ANY

Comencem tastant múltiples propòsits que ens porta l'any nou. Un dels més populars és el de menjar menys i millor. Aquest "menjar menys i millor" no significa el mateix per a cada un de nosaltres. Pensant en aquest propòsit; que significa menjar sa? Com ho mesurem? Durant quan temps menjaré sa? Ens podem fer centenars de preguntes i ens adonarem del fàcil que pot ser fracassar.

A començos d'any es molt motivador. Fem inventari i pensem que es un bon moment per a començar. Però el canvi ha de mantenir-se en el temps, així evitarem el efecte io-io que tan perjudicial es per la nostra salut. No es fàcil, i la prova la tenim en totes les vegades que ens hem proposat modificar la nostra alimentació, posar ordre i equilibri al rebost i a la nevera i no ho hem aconseguit.

Ens facilitarà marcar-nos objectius realistes i raonables. Quan menges, des de la consciencia saps que pots fer-ho millor. Et dones permís, et perdones.

Si anem introduint hàbits saludables a poc a poc en el nostre dia a dia, cuidar-nos serà més senzill.

Trucs bàsics per a començar bé l'any:

- Beu molta aigua: Cal beure 2 litres d'aigua al dia. Substitueix les begudes ensucrades per aigua. Beure dos gots d'aigua abans de cada àpat ens farà menjar menys.

- No consumeixis alcohol: l'alcohol aporta calories buides. Dormiràs millor i et millorarà la pell.

- Menja, com a mínim, una peça de fruita cada dia: Pots introdui-la en l'esmorzar, en les postres o entre hores. Tenir la fruita en lloc visible i a mà et serà de gran ajuda per no oblidar-la.

- Redueix el consum de carn, i augmenta el consum de llegums. Comença per un dia a la setmana.

- Pren verdura crua cada dia, com a guarnició, en amanides, sopes fredes o, tambè, en entrepans.

- Cal fer un xic d'esport, es primordial per cremar calories.

- Amics, sí, Menjar, no! Tot ho fem al voltant d'una taula i, per evitar excessos, es millor que les trobades les fem abans o desprès de sopar.

- Aprèn a cuinar, t'ajudarà a menjar més sa i millor. Una recepta nova cada setmana, cada quinze dies o al mes. Busca receptes que t'agradin i siguin fàcils d'incorporar al teu repertori. A internet hi ha imcomptables recursos sobre aquest tema.

- Planifica els àpats, no improvisis, planifica el menú de la setmana, no compraràs de més i evitaràs els àpats en restaurants.

- Fes una llista de la compra i cenyir-se a ella, no vagis amb gana al mercat. El màrqueting ens vol vendre coses que no ens fan falta.

- Fora del rebost els aperitius salats o dolços, el millor per deixar de menjar aliments poc saludables (snacks, llaminadures...), és no comprar-los. Són una bomba de calories, enemics del nostre pla dde menjar menys i més sa.

- Fes 5 àpats al dia, calculant bé les racions, si passes moltes hores sense menjar és molt possible que tinguis gana a mig mati i tendiràs a menjar aliments menys saludables.

Vols que t’informem sobre els propers esdeveniments?

Dóna'ns la teva adreça electrònica de correu i t'informarem periòdicament sobre tot el que s'esdevingui a espai6.